Як і будь-який інший, 2019 рік приніс багато нового у життя кожного учня та учителя. Але найбільших змін цьогоріч зазнали наші першокласники (тепер вже другокласники), адже вони опинились в абсолютно новому освітньому середовищі. Вони навчаються в Новій українській школі (НУШ).       

«Дітки, у кого гарний настрій сьогодні, – плесніть у долоньки над головою», – так розпочинається день першокласників у НУШ, куди ми прийшли подивитись, як облаштовано новий освітній простір. Ці діти вже вчитимуться 12 років.

Найперше, що робить вчителька – перевіряє, чи в дітей день справді добрий. Крім того, на вході в клас висять три смайлики різних настроїв. Котрийсь з них дитина може обрати звичайною прищепкою. Після цього учні сідають на килим в коло один проти одного, кожна дитина вітається з іншими дітьми, ділиться власним досвідом, обмінюється новинами зі своїми товаришами, які слухають її, ставлять свої запитання та коментують. Так проходить 25-хвилинна “Ранкова зустріч”. Учитель Олена Русінова пояснила, що за допомогою таких вправ у класі створюється відчуття єдності, радості та емпатії.

Наплічники в першокласників легкі, бо зошити і підручники вони залишають у шухлядках новеньких парт. Кольорові парти розставлені так, щоб учні дивились одне на одного і вчилися працювати в групах. А ще у класі з’явилася ігрова зона. Поважне місце в ній займають конструктори LEGO. Але використовуються вони не тільки для гри, але й у навчанні. На уроках англійської мови, наприклад,  дітлахи складають з цеглинок конструктора літери, на математиці — вчаться рахувати.

Багато корисних цікавинок з’явилось і для учителя. Тепер вона має можливість  роздруковувати потрібний матеріал. Для цього в кабінеті є принтер, ламінатор та ноутбук. Дуже не вистачає інтерактивної дошки  та проєктора, але пані Олена  не втрачає надії отримати їх в наступному році. 

Однією класною кімнатою новий освітні простір не закінчується. Поряд з класом є окрема інклюзивна кімната, оснащена спеціальними тренажерами, настільними іграми, сухим басейном. ЇЇ ще називають “Ресурсним центром”. Тут вихователі проводять заняття для дітей з особливими потребами.

Зміни торкнулись не лише комфорту, а й методик навчання. Нова українська школа буквально у всьому нова. Олена Юріївна пояснила, що одну тему діти вивчають з перспективи різних предметів. “Я досліджую світ”, наприклад, об’єднує сім освітніх галузей. Багато занять проходять на вулиці. Також діти вчаться використовувати отримані знання на практиці. Так від “я знаю” переходять до “я вмію”. Щоб вміти використовувати ці новації, вчительці  довелося багато вчитись протягом минулого року.

Батьки першокласників, з якими вдалося порозмовляти, відзначають, що поки їхні діти не завантажені і з радістю йдуть до школи. До речі, їх діти набагато легше йдуть на розмову і почуваються більш впевнено.

Мама Софійки Олена, порівнюючи навчання доньки зі своїм шкільним досвідом, радіє відсутності домашнього завдання та оцінок у щоденнику. У вільний від “домашки” час Софійка займається танцями.

А про враження наймолодших “першопрохідців” НУШ ви дізнаєтесь із нашого опитування. Учням 1 класу було запропоновано відповісти на 5 запитань:

– З яким настроєм ти ідеш до школи?

–  Який твій улюблений предмет?

– Що тобі найбільше подобається в класі чи школі?

–  Ким та мрієш стати в майбутньому?

– Добери три слова та продовж речення «Моя школа …,  …, …»

–  Я з різним настроєм іду до школи. Буваю веселою, буваю сумною. Я займаюсь танцями, тому інколи дуже втомлююсь. Але з радістю іду, коли є мої улюблені уроки.

– Мені подобається малювання та фізкультура. Люблю, коли на уроках  дозволяють гратися конструктором.

–  В класі подобається все. У нас є гарний килим, на якому можна гратись. Я люблю ходити до бібліотеки. Там я беру читати книжки.

– Я мрію в майбутньому робити манікюр в салоні або зачіски. У мене буде свій салон краси.

–  Моя школа гарна,  світла,  велика-превелика.

–  Я не іду до школи, а їду з татом. Але ми все одно часто запізнюємось. Настрій завжди гарний.

–  Улюблений урок — малювання. В мене  гарно виходить малювати.

–  В класі і в школі  у мене багато друзів. Я люблю з ними гратись, розмовляти.  І після школи я також з ними зустрічаюсь на дворі, тому що ми живемо поряд.

– Коли я виросту, буду космонавтом. Мені подобаються фільми про інші планети. Нещодавно ми проходили тему «Космос» на уроках. Це було дуже цікаво.

–  Моя школа гарна,  крута, пізнавальна. Мені тут  дуже  подобається навчатись.

– До школи іду завжди з веселим настроєм, тому що дома мені  нудно, а тут — друзі.

–  Мій улюблений урок — малювання. Мені подобається малювати природу. Вчора на уроці  я малювала річку, берізку.

–  Мені подобаються друзі і вчителька. Ще подобається будувати з конструктору Лего будиночки, карети для принцес та всякі меблі. А ще в школі гарна їдальня. Там продають смачні булочки.

–  Я ще не знаю ким хочу бути. Спочатку потрібно закінчити школу. Можливо буду вчителем.

–  Моя школа велика, найкраща, улюблена.

Команда "WOWrecords"

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.