В Молодіжному центрі «Інтрига» 20 лютого учні нашої школи, актив спілки “Прес-експрес” дитячо-юнацької організації “Райдуга” провели тренінг з основ медіаграмотності для 18-ти підлітків в рамках проєкту UpShift Україна.

Тренери команди “Winners” Анастасія Бовкун, Андрій Заїка та Орина Баннікова поділились знаннями про принципи роботи медіа, журналістські стандарти, про те, як формуються стрічки новин, якими “хворобами” страждають сучасні українські ЗМІ. Учасники тренінгу спробували себе в ролі експертів, виявляючи порушення стандартів в запропонованих медіатекстах, навчились відрізняти факти від оціночного судження. В ході відомої дитячої гри «Зіпсований телефон» вони усвідомили, як важливо знати джерело інформації і як легко упустити щось істотне при передачі інформації: ввести оточуючих в оману, спровокувати чутки.

Настя, Орина та Андрій навчаються в 10 класі і багато часу проводять за спільним хобі: створюють шкільні газету та радіо. Тут кожен знайшов, як реалізувати свої таланти та захоплення. Настя з Андрієм готують інтерв’ю, пишуть, Орина – фотографує та малює.

Проте, кажуть школярі, в місті не вистачає можливостей, де можна отримати нові знання та вміння: “У нас багато активної, розумної молоді, яка хоче вчитись нового. Але в Добропіллі не проводять таких тренінгів для підлітків, як наприклад, у великих містах. А їздити кудись не завжди є можливості чи ресурси”.

Саме тому троє однокласників заснували школу успіху “Winners”, де проводитимуть тренінги з тем, що будуть корисними й цікавими їхнім одноліткам: ораторське мистецтво, профорієнтування, ефективні переговори, розвиток лідерських якостей, проєктний менеджмент та командна робота.

Для початку команда “Winners” пройде навчання, отримає необхідні знання. Після цього планує розробити власну програму тренінгів та проводити їх для підлітків. Щоб втілити свій проєкт, команда “Winners” виграла грант від уряду Японії та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в рамках програми UpShift.

“Якщо ми розуміємось на певній темі, маємо знання та досвід, то чому б не поділитись ними зі своїми однолітками, чому б не вчитись разом. Тим паче, якщо є запит, – пояснює Настя. – Теми, які ми обрали, універсальні. Думаю, отримані знання та навички допоможуть учасникам наших тренінгів в майбутньому”.

Команда вже успішно провела перший тренінг з основ медіаграмотності. Настя, лідерка проєкту, пройшла відповідне навчання та отримала сертифікат.

 “Мені здається, що критичне мислення в сучасному світі, який перенасичений інформацією, – це необхідність. Підлітки мають знати, як вберегти себе від негативного інформаційного впливу. Бо навіть буденні ситуації потребують цих навичок. Нещодавно мою тітку намагались обдурити телефонні шахраї: телефонували й розповідали, що її син потрапив в біду. Такі ситуації емоційні, і тут як ніде потрібне критичне мислення”, – ділиться особистою історією Настя.

Про необхідність тренінгу з медіаграмотності команда “Winners” зрозуміла, коли проводила анкетування в школі. Ні один з опитаних не знав, що таке медіаграмотність. Виправляти становище на тренінг прийшло понад 20 людей. Протягом 3 годин підлітки вчились критично мислити.

“Після заходу ми отримали багато позитивних відгуків. Всі були дуже активні. Думаю, причина в тому, що ми всі на одній хвилі. У нас немає ніяких бар’єрів, в першу чергу, вікових. Всім було просто, ніхто не боявся помилитись”, – Андрій.

 

Анна Мотрич

Tagged With:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *